Zoeken in deze blog

woensdag 23 mei 2012

DING # 19 U wordt gevolgd

In de Groene Amsterdammer waarop ik dankzij mijn dochter een proefabonnement heb, las ik gisteren een kritisch artikel over sociale media. Hoezeer wij gevolgd worden via allerlei vernuftige ICT manipulaties en dat gezien wordt waar onze voorkeuren naar uitgaan, dat daar de advertentie marketing gebruik van maakt en dat uiteindelijk alleen onze voorkeuren worden gepresenteerd via de media, en dat we dus uiteindelijk een hoop missen als er profielen worden gemaakt. Dat zou dan ook weer van invloed kunnen zijn op beperkte nieuws stromen per id identificatie.(persoon die achter een id-nummer hangt).
Om niet helemaal pessimistisch te worden ,wijs ik op een boek/ artikel van UmbertoEco en Jean Claude Carriere  met de titel"Zo gemakkelijk kom je niet van boeken af." En wat zegt Eco "Bibliotheken zijn de koelkamers van het geheugen."
Ik ben ook even op bezoek geweest bij Worldcat. Kom daar niet onze bibliotheek tegen , wel  Waaalwijk/Tilburg.Mijn gezochte boek K.Schippers Op de foto hebben ze (nog )niet. Mijn
Discoveries geprobeerd , kennen ze me niet. Email naar mezelf gestuurd om Worldcat nog eens tegen te komen.
Al met al nog heel wat te doen en te zoeken.Dat vind ik  leuk en deel van het proces.Ook heb ik
dat als meest interessante onderdeel van de bibliotheek gevonden. Ook en vooral in de front office.
En dat dreigt nu allemaal verleden tijd te worden.

Zo makkelijk kom je niet van boeken af : gesprekken over boeken onder leiding van Jean-Philippe de Tonnac

Author: Umberto Eco; Jean-Claude Carrière; Jean-Philippe de Tonnac; Liesbeth van Nes
Publisher: Amsterdam : De Bezige Bij, 2010.
Edition/Format:   Book : Dutch
Summary:
Dialoog tussen de Italiaanse schrijver Umberto Eco (1932- ) en de Franse filmscenarist Jean-Claude Carrière (1931- ) over het belang van boeken.
Rating:

Geen opmerkingen: