Zoeken in deze blog

donderdag 26 april 2012

HTR effe buurten

Vandaag bij Effe buurten op bezoek om een boek te bespreken. De vraag was kunst en boek, ik koos mijn favoriet Paulo Coelho De Aleph. Ik lees sinds jaren telkens reikhalzend zijn nieuwste boek, dat met de regelmaat van de klok uitkomt. Een levenskunstenaar. Dat spreekt me aan. Daar neem je iets van mee en daar put je telkens kracht en inspiratie uit. Als je iets fantastisch vindt, wil je dat toch van de daken schreeuwen, dat doen de voetbalfans ook. Afijn, ik maakte het bruggetje met lezen, boek, bibliotheek en kunst. Het was een geaninmeerde bijeenkomst daar in dat kleine studiootje. Bleek ook dat er vele bruggetjes te maken vielen, ik noem er een paar: gedichten en de Scherper; gedichten ,Brabant en Gerard van de Maasakkers; Geluk en het boek van Leo Bormans dat in Buitenhof een tijdje besproken werd ; verdriet en verlies en dat omzetten in creativeit en vormgeven in beeldtaal Stichting MEE/ ontmoeten/ levensboek en bibliotheek; de bibliotheek als podium voor al die activiteiten. Er is nog veel te doen en te lezen, ik heb er zin in en hierbij nog twee vrolijke tips die ik meegenomen heb de liedjes van Annie MG Scmidt van VOFde kunst zijn opnieuw uitgebracht(dieren) op DVD Hoogtij langs de Seine van Diederik Stevens (hebben we al) dat wordt in de reserveringsrij wachten,

Geen opmerkingen: